Käytettävyys kunniaan
Eräs pankki, jonka asiakkaana muuten olen, paransi verkkopalvelujaan sekä kiristi tietoturvallisuutta. On muuten turvallinen verkkopankki. Jopa niin turvallinen ettei sitä viitsisi enää käyttää. Verkkopankkiin kirjautuessa kysytään uniikki key, laskua maksaessa kysytään uusi key ja kun lähetät viestiä pankille, että skeidaa palvelua tämmöinen, kysyy taas uutta key:tä. Lisäksi palautteeseen vastataan standardilla maililla - bliiba blaaba taidat olla tyhmä ja mitä se asiakkaan tyytyväisyys meille merkitsee - rahat pois. Heillä on varmaan auto-reply päällä sillä veikkaan muitakin tyytymättömiä olevan. Muutenkin klikkailujen määrä on kasvanut huomattavasti laskun maksamisessa. Tästä voisi vetää sen johtopäätöksen, että turvallisuus on lisää klikkailuja. Eikö käytettävyysaspekteja voisi pitää mielessä kehitettäessä, kun tuollaiset projektit maksavat varmasti miljoonia ja "asiantuntijoita" riittää joka sormelle. Yksinketaisuus kunniaan - Simple and Effective = SE! Ei tarvitse ihmetellä, jos kävelen silmät ristissä teitä vastaan, sillä olen tankannut pienellä präntillä painettuja tunnuslukuja parin vuoden edestä. Ajattelin jo siirtyä toisen pankin asiakkaaksi kunnes kuulin, että heilläkin on parannettu tietoturvatasoa samanmoisesti. Eivät hekään halua uusia asiakkaita. Loppukaneetiksi: Entäpä, kun klikkailet niitä lukuja ja sivuja kännykällä. Se vasta ihanaa onkin.
ps. Ainoa positiivinen asia on, että pankin logoon oli liitetty poro näin joulun kunniaksi! Kiitos paljon! Kyllä se siitä...
0 Comments:
Lähetä kommentti
<< Home