Laamat.com

Kai täällä keskitytään kaikenlaisiin järjettömyyksiin?

perjantaina, elokuuta 03, 2007

Kutemajärvi

Kävin pitkästä aikaa retkeilemässä tai oikeammin sähläämässä. Tällä kertaa erehdyin Kutemajärvele Oriveden kupeeseen. Siellä näytti olevan oikein luonnonsuojelualue, mutta kovin näytti nuorelta alueelta heidän aarnimetsänsä.

Erehdyin Kutemajärvelle, kun tarkoitus oli mennä talsimaan pitkin Kaarinanpolkua, mutta en osunut sille. Olin katsonut tuosta linkin kartasta senssit mistä lähden etenemään, mutta tietöiden vuoksi lähtöpiste ja viitoitukset menivät minulta jotenkin ohi. Vai olikohan sillä osansa asiaan, että olin katsonut karttaa pari päivää ennen reissulle lähtöä, enkä ollut hankkinut omaa kartaa? Sama ongelma oli Kutemajärvelläkin. Luonnonsuojelualueella oli polku, jota kulkea, mutta välillä ei ollut polkua ollenkaan. Hankalaa siellä oli suunnistaa varsinkin, kun olin alueella ensimmäistä kertaa. Muistaapahan vastaisuudessa a) hankkia kartan ja b) suunnitella reissua edes hieman eikä vain ajatella, että tuosta voisin mennä.

Koska Kutemajärvellä ei ollut nuotiopaikkaa, makkaratkin täytyi polttaa ilman maanomistajan lupaa. Perustelin kyllä vaimolle, etten sinä hetenä tiennyt missä olin. Selvitin, että olin käynyt Kutemajärvellä, vasta kotona Google mapsista. Miten siinä lupia kyselee, kun ei tiedä missä on :)

Tunnisteet: