Laamat.com

Kai täällä keskitytään kaikenlaisiin järjettömyyksiin?

torstaina, tammikuuta 17, 2008

Topfield TF6000COC

Kirjoittelen ongelmani täällä, kun en jaksa rekisteröityä foorumeille. Omistan kyseisen perus digiboxin. Se on toiminut moitteetta eikä minulla ole siitä mitään pahaa sanottavaa vaikka ainahan parannettavaa on. Kerran se on resetoinut itsensä. Tällä viikolla olen huomannut, että YLE:n kanavilla osa ohjelmista, kuten urheiluruutu ja uutiset, on alkanut vähän jumimaan. Kuva etenee pari sekuntia ja sitten tulee millisekunnin stoppi (kuva vähän värähtää) ja taas jatkuu. Kuva ns. pätkii säännöllisesti ja se on havaittavissa. Sekös aiheuttaa ärtymystä.

En tiedä miksi juuri tällä viikolla olen huomannut ongelman tai se on tullut esiin. YLE teki tekstitys muutoksena jo aiemmin, joten sen ei pitäisi liittyä tähän. Ongelma esiintyy vain YLE:n kanavilla, joten jotain he ovat menneet tekemään. Foorumeiltakaan ei kantautunut vastaavia uutisia, joten ohjeita odotellessa. Täytynee katsoa josko verkossa olisi uuttaa softaa purkille, hommata jostain kone, jossa on Wintoosa ja sarjakaapeli hakuseen. Periaatteena on, että insinööri ei vie laitetta huoltoon vaan tekee homman itse ja ostaa kaikessa hiljaisuudessa uuden boksin!

PS: Värähtely poikkeaa ns. normaalista päänsisäisestä värähtelystä ja siihen minulla on lääkitys ;)

UPDATE: Parin päivän kuluttua ongelmat katosivat. YLE ilmeisesti sääti ja kokeili jotain... Huoh!

Tunnisteet:

2 Comments:

At 17 tammikuuta, 2008 18:14, Blogger Marlock Birchsson said...

mulla on jossain tohon boxiin kaapeli, mulla on meinaan sama purkki ja oon kerran softan siihen päivittänytkin. Ei tarvinnu vaihtaa :)

 
At 17 tammikuuta, 2008 22:20, Blogger dalai said...

Varmaan siihen passaa standardi seriaalikaapeli. Täytynee työpaikalla porkata vähän kaappeja, josko jostain sattuisi käsiin. Alkaa olla jo vähän antiikkista. Nykyajan läppäreissä vaan ei tahdo olla tuota sarjaporttia, mutta täytynee päivittää töissä desktopilla. Onhan se kohtuu noloa roudata boksia töihin, mutta minkäs teet...

 

Lähetä kommentti

<< Home