Laamat.com

Kai täällä keskitytään kaikenlaisiin järjettömyyksiin?

maanantaina, heinäkuuta 14, 2008

Kuha


Ensimmäinen kuha
Sain elämäni ensimmäisen kuhan viikonloppuna. Olen useasti yrittänyt saada niitä siinä onnistumatta. Miksi onnistuin tällä kertaa?

a) Minulla oli joko julmetun hyvä tuuri b) uusi kuhaviehe oli pitelemätön. Kuten jo mainitsin, olen syöttänyt uistimia kuhille tarpeesi niitä saamatta. Hong Kongissa sattui olemaan viime reissulla vaappujen tekijä mainostamassa tuotteitaan ja olin muutenkin aikeissa ostaa uuden kuhavaapun - jos vaikka lykästäisi. Miehen nähtyäni ajattelin satsata muutaman lisäeuron kotimaiseen käsityöhön ja ostin häneltä vaapun. Kannatti ilmeisesti, koska sain heti ensimmäisellä reissulla kuhan. Onhan tuo säälittävän pieni, juuri viehettä suurempi. Pääasia on, että olen saanut kuhan. Näköjään se on vaapusta kiinni, vaikka en ole aiemmin sellaiseen uskonut. Seuraavaksi nieriä?

Hieman asian vierestä. Mistä tietää kalan olevan alamittaa suurempi? Jos saaliin jaksaa perkata, valmistaa ja ruotia lapsille, sen on pakko olla ylimittainen. Harvat saaliit menevät kyseisestä haravasta läpi eikä tarvitse muistella alamittoja...

Tunnisteet: