Laamat.com

Kai täällä keskitytään kaikenlaisiin järjettömyyksiin?

keskiviikkona, tammikuuta 24, 2007

"Giibeilyä"

Mr. H (ylläri) käytti minua kiipeilemässä "jäätiköllä". Oheinen kuva on todistekuva ja se on käännetty landskape moodista vertikaaliseen moodiin, jotta se antaisi sellaisen vaikutelman, että olen oikeasti käynyt kiipeilemässä. Vanha ja hyvä kikka. Olen kiipeillyt muutaman kerran seinällä, mutta se on paljon helpompaa verrattuna jäähän. Siinä saa hallittua vartaloa paljon paremmin ja tietenkin paikat ovat tukevammat kuin jäällä, joka on luonnon muodostamaa estettä.

Laji vaatii ilmeisesti aika hyvää fysiikkaa tai ainakin itse olin aika voimaton käsistä ja pohkeista suorituksien jälkeen. Johtunee huonosta tekniikasta ja siitä, että laji vaatii lihaksia joita ei näin normi toimistoympäristössä tule käytettyä. Jääkiipeily on todella vaikean oloinen laji näin ensimmäisen kiipeilykerran arvion perusteella. Vaikea ja vaarallinen tarkoittavat minulle hauskaa. Vaarallisuus on suhteellista varotoimiin ja koulutukseen, joten riskit ovat hallittavissa näin perheellisen ihmisen näkökulmasta. Voisin kokeilla joskus toistekin, koska hauskaa ja haastavaa oli. Vaikkapa ensi kesänä. Eh eh.

Tunnisteet: